wtorek, 2 lutego 2010

Zabawy ciąg dalszy :)

Zabawy ciąg dalszy :) tym razem padło na mnie dziki Wampirce

1. Jakiego autora/autorkę cenisz sobie najbardziej? Co przyciąga Cię w jego/jej książkach?

Trudne pytanie wbrew pozorom!:)
Znowu mam zanudzać o Nabokovie? Bo cenię go za dwuznaczności , uwielbiam za Lolitę, podziwiam za odwagę. Jest jak wiecznie otwarta księga - z kazdego zdania mozna wyczytać zupełnie coś innego.
Moja odpowiedź jest jednak mało obiektywna - niewielu jest autorów, których poznałam z perspektywy kilku książek.

2. Ukochana książka dzieciństwa. Co to było i dlaczego?

"Heidi" ! Po pierwsze dostałam ją od dziadka,którego bardzo kochałam. Po drugie jest to pierwsza w zyciu przeczytana ksiązka (pochłonięta wręcz!). Postać słodkiej ale zaradnej Heidi, jej dziadka, opisy krajobrazu gór...pamiętam jak wyobrazałam sobie smak mleka wypijanego o góralskim świcie. Ta sama ksiązka czeka teraz az moja maluda podrośnie. No i okładka ;) dla mnie Heidi juz zawsze będzie miała brązowe loki i rumiane policzki.


3. Twoja ulubiona ekranizacja. Która ekranizacja, według Ciebie, najlepiej odzwierciedliła książkę?

Właśnie przypomniałam sobie o "Tajemniczym ogrodzie" w rez. Agnieszki Holland...tak,to chyba jedna z moich ulubionych ekranizacji. Piękna muzyka, wspaniałe zdjęcia i bardzo dobrze dobrani aktorzy. Oglądałam kilkanaście razy. Jako dzieciak jeszcze zaraz po obejrzeniu filmu pobiegłam do ogrodu, wydzielilam metrowe miejsce i siałam rózne kwiaty :-P podśpiewują główny temat muzyczny...



I kogo ja mam teraz zaprosić (tyle osób juz odpowiadało..) ?:) Skarletko, kasia.eire, marpil, Miss Jacobs - do dzieła!!

1. Czy jest ksiązka, która wyjątkowo Ciebie inspiruje? Dlaczego?

2. Postać, z którą mogłabyś sie zidentyfikować ( nie musi być tylko książkowa )

3. Czytanie a otoczenie - do domu przynosisz nowe ksiązki a znajomi/rodzina na to..... :)

5 komentarzy:

  1. O, bardzo dziękuję za zaproszenie do zabawy, którą śledzę od jakiegoś czasu;-) Już obmyślam pytania;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się jeśli chodzi o "Tajemniczy ogród" :) uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za zaproszenie.
    Odpowiedzi już znajdziesz na moim blogu. Mam nadzieję, że Cie nie zawiodą :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tajemniczy ogród ... hm marzenie ;-) nie miałam kwiatków ale pamiętam, że pobiegłam do łazienki i obcięłam sobie grzywkę, a także koniecznie musiałam mieć taki sam beret jak miala Mary :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nabakov jeszcze przede mną, ale Ty i Moni tak go zachwycacie, że sama mam wręcz ochotę przeczytać, choć jedną książkę. Piszesz o nim tak, jak ja o Coelho i mimo to, że raczej nie można ich porównywać. Ja porównam nasze uwielbienie do nich. Widzę, że On musi pisać dobre książki, skoro tyle osób czyta zachłanie, wręcz osesyjnie ;)
    Co do "Heidi", ja mam podobnie z HP. ;)

    Dziękuję za udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń