niedziela, 14 lutego 2010

"Wstrząsające wyznania Kathy"


Wstrząsająca książka. To aż nieprawdopodobne, że współczesne czasy zafundowały dzieciom, kobietom taki los a szpitale psychiatryczne nadal to robią...Kathy od maleństwa była maltretowana przez ojca, następnie gwałcona przez chłopców z ulicy. Karą za przyznanie się do tego było odesłanie jej do Sióstr Magdalenek. Tam...ech,aż trudno opowiadać. Kathy byla odsyłana do różnych placówek, m.in dla szpitala psychiatrycznego ( za to, że przyznała się zakonnicom,że zgwałcił ją ksiądz). W szpitalu potraktowano ją jak królika doświadczalnego. Bez specjalnych powodów podawano końskie dawki leków, poddawano elektrowstrząsom... Drodzy blogowicze, naprawdę ciężko jest opisywać wszystko co Kathy (i nie tylko ona) przeżyła. Jeśli macie mocne nerwy to polecam dowiedzieć się jak wyglądała jej walka i jak wygląda teraz. Z podobnej tematyki przypomniała mi się, świetna zresztą, książka "Dziecko zwane niczym" Dave'a Pelzeera, którą także polecam. Nic więcej nie mam do dodania, są sytuacje,które przerastają ludzkie pojęcie.

6 komentarzy:

  1. Mam na półce "Drewniany różaniec", książkę o podobnej tematyce i być może skuszę się też na "Wyznania..." - o ile nie okażą się dla mnie za mocne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O podobnej tematyce, ciężkich przeżyć, jest jeszcze "Kato-tata. Nie pamiętnik" Halszki Opfer.
    Dziwią nas takie rzeczy, bo ja dziwić nie mogą?! Nie potrafię wyobrazić sobie tego, jak ktoś może tak potraktować nie tylko dziecko, ale później kobietę! Jak na razie "Wyznania..." mogą być dla mnie ciężki, ale kiedyś na pewno sięgnę po tę książkę. Chcociażby po to, aby wiedzieć jak pomóc, jak zauważyć coś takiego.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Mną też wstrząsnęła ta książka, bardzo. Nawet chyba bardziej niż wspomniany przez vampire_slayer "Kato-tata...".
    A co do "Dziecka zwanego niczym" to ciągle poszukuję, niestety bezskutecznie, nie wiesz może czy ona jest w ogóle jeszcze gdzieś do kupienia? Wiem, że jest ale w wersji angielskiej, a z tym chyba sobie nie poradzę... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. izusr - ja kupilam kilka lat temu w taniej książce w poznańskim Arsenale - mają chyba też sklep internetowy ale nie wiem czy książka jest nadal w sprzdaży. Wydawnictwo Prószyński i S-ka

    OdpowiedzUsuń
  5. znalazłam ;-D , co prawda w e-booku ale zawsze coś...
    http://chomikuj.pl/Kawaii111/Dla+student*c3*b3w/Ksi*c4*85*c5*bcki+naukowe*2c+artuku*c5*82y/Postawy+spo*c5*82eczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana jesteś! Niestety jak wchodzę w folder gdzie powinna być książka wyskakuje mi informacja "Nie ma plików w tym folderze" ;) Ale na szczęście biblioteka uniwersytecka przydaje się czasem do czegoś więcej niż wypożyczanie podręczników...]:->

    OdpowiedzUsuń